Ariasite
عمومي

بهترين سن براي كاشت ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان روشي است كه در اغلب موارد موفقيت آميز است، با اين حال فاكتورهايي وجود دارند كه بر ميزان موفقيت اين درمان تأثير دارند.بهترين متخصص ريشه دندان در رشت  يكي از اين فاكتورها، سن است. گرچه گفته مي‌شود كه محدوديت سني براي انجام آن وجود ندارد، اما در برخي موارد ممكن است براي برخي افراد محدوديت‌هايي وجود داشته باشد. به عنوان مثال ايمپلنتولوژيست ها به افراد نوجواني كه هنوز ساختار استخواني و فك آنها به بلوغ و رشد كامل نرسيده است و يا افراد مسني كه از نظر سلامت عمومي در وضعيت نامطلوبي هستند، انجام اين درمان را توصيه نمي‌كنند. در ادامه اين مطلب توضيحاتي را به طور مفصل‌تر و كامل‌تر درباره اين موضوع ارائه داده‌ايم.

آيا كودكان و نوجوانان كانديد مناسبي براي ايمپلنت دندان هستند؟

كودكان و نوجوانان اغلب به دليل فعاليت‌هاي پر تحركي كه دارند، بيشتر از سايرين در معرض از دست دادن دندان‌هاي خود بر اثر زمين خوردن و يا وارد شدن ضربه به صورت هستند. اين اتفاق در سنين پايين مي‌تواند بر اعتماد به نفس آنها تأثير نامطلوبي بگذارد و بر حتي بر روابط اجتماعي آنها نيز تأثير داشته باشد. به همين دليل اين دسته از افراد و يا والدين آنها به فكر جايگزين كردن دندان از دست رفته آنها با استفاده از ايمپلنت دندان مي‌افتند.

آيا ايمپلنت را مي توان در سنين كودكي و نوجواني انجام داد؟

به اين دليل كه رشد استخوان فك افراد تا سنين ۱۷ تا ۲۰ سالگي ادامه دارد، توصيه مي‌شود كه پس از گذشت اين سن و كامل شدن رشد استخوان فك، اقدام به انجام اين درمان نمايند. كاشت ايمپلنت در زماني كه استخوان فك هنوز در حال رشد است و تغيير شكل مي‌دهد، به اين دليل كه ايمپلنت درون استخوان فك كاشته مي‌شود و همانند دندان طبيعي نمي‌تواند همزمان با رشد و تغييرات فك، تغييري در موقعيت خود داشته باشد، ممكن است مشكلاتي از قبيل مشكلات بايت براي بيمار به وجود آورد.
تعيين سن مناسب و دقيق استفاده از اين درمان نياز به انجام معاينات و بررسي‌هاي لازم توسط متخصص ايمپلنت دارد.

حداقل سن براي ايمپلنت كردن دندان

به طور معمول گفته مي‌شود كه فرد بايد تا زماني كه رشد استخوان فك او كامل شود، از انجام اين درمان خودداري نمايد. معمولاً كمترين سن براي ايمپلنت كردن دندان، ۱۸ سالگي است.

آيا ايمپلنت دندان براي افراد مسن مناسب است؟

به طور كلي كاشت ايمپلنت دندان براي افرادي كه سن بالايي دارند و به بلوغ اسكلتي و رشد كامل استخوان فك رسيده‌اند، هيچگونه محدوديت سني ندارد. در اين ميان بزرگسالان و افراد مسني هستند كه مي‌خواهند دندان از دست رفته خود را با استفاده از اين روش جايگزين كنند كه خوشبختانه از نظر سني ممنوعيتي براي آنها وجود ندارد و حتي مشاهده شده است كه اين درمان براي افراد بالاي ۶۵ سال و حتي ۸۰ سال نيز موفقيت آميز بوده است.

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


اما همانطور كه اشاره كرديم، سن تنها يكي از اين فاكتورها است و فاكتورهاي ديگري در اين ميان بايد مورد ارزيابي قرار بگيرند. به عنوان مثال افراد مسن بايد از نظر سلامت عمومي و عدم ابتلا به بيماري‌هايي مانند ديابت، بيماري‌هاي قلبي و … چكاپ‌هاي لازم را انجام دهند تا مناسب بودن و يا نبودن اين درمان براي آنها مشخص شود و سلامتي‌شان به خطر نيفتد. تشخيص اين امر بر عهده ايمپلنتولوژيستي است كه به ايشان مراجعه مي‌نمايند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۰۹:۲۷ ] [ NOORA ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی